26 Şubat 2015 Perşembe

Sarımsaklı Mantar Soslu Brokoli Sufle


Hiç bu kadar hızlı bloga tarifini girecegini düsünmedigim bu sufle büyük ilgi görünce hemen yazayım dedim.Bu ara kendimi cok saldıgım için nerdeyse kahvaltıda bile yumurta yemeyi özledigimi,sebze yemeklerini özledigimi düsünürsek eve gelince brokoliyle bakısmam sonucu aslında ana  yemegin yanına yakıstırdıgım ve birlikte servis etmeyi düşündügüm bir tarifi yaptım.Daha öncede yaptıgım brokoli sufleye bu defa mantar sos eslik etti.Tabi brokoli ve mantarın essiz uyumu bana göre tartısılmaz.Bide üstüne dereotu serpiştirdik mi hem sunumuyla hem lezzetiyle sölen yasatabilir.Yine siz isterseniz kendi secimlerinizle degişiklik yapabilirsiniz.

Brokoli Sufle

(2 kişilik)
4 brokoli topu
1 yumurta+1 yumurta akı
2 yemek k tam bugday unu (yada normal un)
Beyaz peynir (yada kasar,parmesan peyniri)
Dereotu
Karabiber,tuz

Brokoli toplarını haslayıp,rondodan gecirin.(Daha önce küçük parcalar halinde dograyıpta yapmıstım.Sizin isteginize kalmıs.) Ardından yumurtaları,unu,cektiginiz brokolileri bir kapta karıstırın.Üstüne ince ince dogradıgınız dereotunu ve ufaladıgınız beyaz peyniri katın.(Peynir konusunda serbestsiniz.Ben sadace daha az yaglı olması icin beyaz peynir sectim.Eminimki kasar veya parmesanla harika olacaktır.) Tuz ve karabiberimizide attıktan sonra kapta karıstırdıgımız karısımı fırın kaplarınıza bosaltın.Önceden ısıtılmıs 200 * fırında yaklasık 15 dakika üstü kızarana kadar pişirin.

Sarımsaklı Mantar Sos

10 orta boy mantar
1 diş sarımsak
3 yemek k tereyag

Tereyagını tavada eritip,küçük küçük dogradıgımız sarımsakları atıp kokusu cıkana kadar kavurun.Ardından enine dogradıgımız mantarlarıda atıp,suyunu cekene kadar pişirin.Sıcak olan suflemizin üstüne döküp,dereotu serpiştirin.Aman cok sıcak oluyor yerken dikkat edin :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder