29 Mart 2015 Pazar

Muzlu Ekmek Muffin


Muzlu ekmeği bir kez yapınca,lezzetini tadınca canınız gercekten cekiyor. 'Ah bi muzlu ekmek olsada yesem.' diye.Bu muffinlerden arkadaslarımada götürdüm.Cok begenceklerini düsünmemiştim nedense.Cünkü muz kişiden kişiye sevilebilirligi degişen bir tat.Sonucunda hepsindende gecer not aldım.Demek ki yapmaya devam dedim kendi kendime.Daha cok insana bu lezzeti tattırmalısın.Sizde yapın ve tadın,lütfen!
Yine kararmıs muzları degerlendirmek icin yapılmıs bir calısmadır kendisi.Önceki yazdıgım kırıntılı muzlu ekmek tarifindeki yöntemle aynı ama muffin seklinde yaptım.Ha bide seker eklemedim.Vee kırıntı yapmadan üstüne sadece muz yerlestirdim.Tabi yinede siz kırıntı yapabilirsiniz :)




Malzemeler:

2 yumurta
4 yemek k yumusamıs tereyag 2.5 kararmıs muz 2 cup un 1 yemek k tarcın 1 cay k karbonat 1 cay k kabartma tozu
Un,karbonat,kabartma tozu,tarcını bir kaba eleyin.Muzları rondodan gecirip püre haline getirin.Ayrı bir kapta yumurta,tereyag,muz püresini cırpın.Ve kuru ıslak malzemeleri birlestirin ve sadece un parcaları kaybolana kadar karıstırın.Muffin kalıplarına bosaltın.Üstüne 1 dilim muz koyun.Esmer seker serpiştirin.Önceden ısıtılmıs 170* fırında pişirin. (Ben içine seker katmadım isteyen 1/2 cup toz sekeri yumurta karısımına ekleyebilir.)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder