29 Mart 2015 Pazar

Sebzeli Buğday Salatası


Bugday hem doyurucu,hem besleyici özelliğinden dolayı sevdigim bir bakliyat haline geldi.Ögle yemekleri icin yaptıgım bu salata yaklasık 30 dakika icinde hazır oluyor.Tabi sizin buzlukta haslanmıs bugdayınız varsa bu süre dahada kısalır.Sebzeleri dilediginiz gibi cogaltıp,azaltıp sevdiklerinizle degiş tokus yapabilirsiniz ama bana kalırsa evde hangi sebze var icine katacagım.Cünkü sebzeleri cok severim ve bana diger yemeklerden daha cok keyif verdigini söylemeliyim.Annem ne yapıyım dese ilk verecegim cevaplardan biri 'türlü' olur mesela.Ev halkı türlü yapıldıgında cok önemsemesede o yemegin tadı,tuzu benim icin farklıdır.Ayrıca sebzeli olmasına ragmen ev halkına begendirdigim bir salatadır bu.Hatta ablam eger bi işletme acarsan bu salata sefin salatası olabilir diye bir öneri bile yaptı.Şimdi verecegim ölcüyle 3 kişi tabak dolusu salata yiyebilir haberiniz olsun.Umarım sizde begenir,sebzelere benim kadar önem verirsiniz :)




Malzemeler:

1 su bardagı bugday1 kabak
1 havuc 3-4 top brokoli Dereotu Limon Zeytinyag Nar eksisi Baharatlar (tuz,karabiber,kekik)

Bugdayı kaynatıp diriliği gidene kadar haslayın.Brokoliyi istediginiz büyüklükte,sebzeleri julyen dograyıp soteleyin.Dereotunu ince ince kıyın.(İsterseniz farklı sebzelerde ekleyebilirsiniz) Ardından sebzeleri ve bugdayı bir kapta karıstırıp dereotu,zeytinyag,nar eksisi,limon ve baharatları ilave edin.

2 yorum:

  1. Karabuğdayı da denemelisin, son 1-2 yıldır ben ona sardım:)
    (Bu arada fotoğraflara bayıldım:)))
    bayilirimboyleseylere.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu görmek beni mutlu etti canım :) Karabugdayı bi kac kere denedim ama kokusu biraz rahatsız etti.Yinede saglıklı oldugu icin sebze yemeklerine katıyorum.Bu salatadada deniyeyim belki bu sekilde severim ;)

      Sil