12 Mart 2015 Perşembe

Vanilya Soslu Kuru Üzümlü Kalp Çörek

Sürekli yazmaya tesebbüs edip bi şekilde yazamadıgım tarifi işe suan yazıyorum.Herseye konsantreyim.Yazmamak icin dısardan gelecek sebepleri ortadan kaldırdım,baslıyorum :) Daha önce bu cöregi yaptıgımda mayalamanın m sini bilebildigim zamanlardı.Çörekti adı ama biraz sertti.Biraz mı? Saka saka bildigin kayaydı :) Kalple ilgili biseyler yapmam gerekiyo olunca tarifin yeniden yüzüne baktım ve yumusacık kalp çörekler elde ettim.Çörek yaptıgımda mutlaka üzerine bi sos gezdiriyorum.Soslu haliyle dahada lezzetli,daha yumusak ve ıslak oluyor.Günden günede içine sosu cektigi için sanki dahada lezzetleniyor.



Hamur için:

1 yumurta
2 yemek k eritilmiş tereyagı
2/3 su bardagı süt (oda sıcaklıgında)
2 yemek k seker
1/2 cay k tuz
1 paket kuru maya
2.5 su bardagı un

İç Malzemesi:

1 cay bardagı kuru üzüm
4 yemek k toz seker
1 yemek k tarcın

İç malzemesini bir kapta karıstırın kenara alın.Tarcın miktarını isterseniz arttırabilirsiniz.Ben seven olmazsa diye 1 yemek k koydum sadece.
Hamur içinse bir kaba un,tuz,maya,sekeri alıp karıstırın.Ortasını havuz gibi acıp eritilmiş tereyag,yumurta,ılık sütü döküp parmaklarınızla karıstırın.Hamuru yogurmaya baslayın.Ele yapısmaycak kıvama geldiginde az yagladıgınız bi kaba koyup üzerini örterek 1 saat kadar oda sıcaklıgında mayalanmaya bırakınız.Yaklasık 2 katına cıkacaktır.
Mayalanan hamurun gazını aldıktan sonra 1 cm kalınlıgında dikdörtgen sekilde acın.İç malzemeyi eşit sekilde hamurun üzerine paylastırın.Üzümlerin yapısması icin hafifce bastırın.Hamurun iki genis kenarını rulo yapıp ortada bulusturunuz.1 parmak kalınlıgında kesiniz ve kestiginiz parcanın uc kısmını hafif cekip kalp seklini olusturunuz.Tepsiye dizdiginiz çörekleri önceden ısıtılmıs 180* fırında 25-30 dakika pişiriniz.
Sekil için acıklayıcı uygulamaya buradan ulasabilirsiniz.

Vanilyalı Sos:
1 su bardagı süt
1 yumurta sarısı
1 silme yemek k nişasta
4 yemek k vanilya sekeri yada 2 paket sekerli vanilin
1/2 yemek k pembe sıvı gıda boyası

Malzemeleri tencereye alın.Karıstırarak kıvam alıncaya kadar pişirin.Çörekler soguyunca sıcak sosu dökün yada çörekler sıcakken soguk sosu dökün.Çörekler sosu emene kadar bekletin.

Ben özel bir sebeple yaptıgım için çöreklere şiş çubuklardan takıp,posetledim ve kurdelayla bagladım.Sizde özel olarak yaparsanız dilediginiz gibi süsleyebilirsiniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder