23 Mart 2015 Pazartesi

Zeytinli Yumusak Açmalar


Pazar günlerini iple cekmemim sebebi erken kalkan ben için öglene kadar yatan aileme kahvaltı hazırlamaktır.Evdeki bütün kapıları kapatıp mutfaga gömülüp yeni tatların,denemek istedigim tariflerin basına gecerim.Tabi ne yapsam sürecinde yasadıgım kararsızlıgı anlatsam burda 1 saniye bile durmazsınız eminim:) Ama süreden dolayı sıkıntı yoksa rahatca mayalamada yaparım,uzunca düsünürümde.Tek sinirlendigim nokta ya basarıya ulasamamak yada fazlaca acıkan karnımın basıma agrı ve sinir etkisi yapması.Bazen surat asıklılıgıyla sonuclansada yinede seviyorum pazar günlerini.Kahvaltıyı sevdigimden bahsetmeme gerek bile yok diye düsünüyorum:)


Eve gelen bir teneke zeytinin evde begenilmemesi sonucu dolapta beklemeye alınmasına ne annemin ne de benim gönlüm el veriyordu.Hani bir tarif olsada hepsi kullanılsa bitse,bizde rahatlasak.Ekmek yaptıgım sıralarda güzel bir tarifle yapacaktım ama evdeki ekmegin cokluguna bakınca onun yenmeme ve bayatlama ihtimalini düsünerek pogacamsı ve daha cok zeytinin sıgacagı bir tarif düsünmeye basladım.Daha önce çörek yaptıgım yumusak hamurla acma yapmaya karar verdim.Nası olurdu bi fikrim yoktu ama denemedende bilemezdim.Konu zeytin olunca hamuruda az lezzetlendireyim diye pul biber ve kekik katayım dedim.Tamda istedigim gibi hem bol zeytinli hemde yumusak acmalar elde ettim.Tabi zeytin bitsin diye biraz zeytin ezmesini icine döserken abartmısım ama bitti mi bitti:) Siz miktarı kendinize göre ayarlarsınız artık.Yaparken sizin icinde resimledim.Fakat zeytinli elleri bi sil bir resim cek olunca harika olmasalarda sizlere biseyler anlatmasını umuyorum :)






Hamur için:

1 yumurta
1/3 su bardagı zeytinyag
1 su bardagı ılıktan sıcak su
3 yemek k yogurt
1 yemek k kuru maya
1 yemek k toz seker
1 tatlı  k tuz (zeytinin tuzuna göre ayarlayın)
1 tatlı k pul biber
1 tatlı k kekik
Alabildigine un

İçi için:

6 yemek k zeytin ezmesi
yada
40-50 zeytin
2 yemek k zeytinyag


Öncelikle hamurumuzu yapalım.Ilıktan sıcak suyumuzu yogurma kabına koyup toz seker ve mayayı ekleyin.Cok az karıstırıp,köpükler olusması icin 5 dakika bekleyin.Bu mayayı aktivite etmek demektir.Köpürünce yumurta akı,yogurt,yag,tuz ilave edip yavastan un dökün.Alabildigince un bu tarif icin yumusak ama ele yapısmayan bir hamur elde edene kadar un koyacagımızı belirtiyor.Unu yavas yavas koyarsanız bu asamada sorun yasamazsınız.Kıvamı yakalayınca kaptan alıp yuvarlak bir sekil erip,az yagladıgınız bir kapta 45 dakika üstünü kapatarak mayalandırın.Ben kaloriferin üstüne bıraktım süre sonunda yaklasık 3 katına cıktı.

Mayalanmayı beklerken zeytin ezmeniz yoksa zeytinlerin cekirdeklerini cıkarıp bir güzel rondodan gecirin.Kolay sürülmesi icinse zeytinyagını ekleyip bir kenarda bekletin.

Mayalandıktan sonra hamurun gazını alın ve hamurdan 6 esit beze yapıp hafif unladıgınız tezgahta üstü kapalı sekilde bekletin.İlk aldıgınız bezeyi yuvarlak sekilde acıp yan tarafa bırakın ve üstüne zeytin ezmesinden sürüp her tarafı kaplıyoruz.Diger bezeleride aynı büyüklükte acıp,aynı işlemi uygulayıp üst üste 6 kat yapın.Kenarlarından biraz cekiştirip büyütün.Hamuru ortadan ikiye ayırıp,bir tarafı öbür tarafın üstüne yerlestirip 12 kat olusmasını saglıyın.2 parmak kalınlıgında seritler kesip ,tekrardan ikiye bölün.Böldügünüz parcalardan birini alıp bir tarafı içe dönderirken diger tarafı dısa cevirin.Burma hareketini yapıp ister uc uca ister spiral seklini verip tepsiye dizin.Üstüne sütle veya suyla seyrelteceginiz yumurta sarısını sürüp önceden ısıtılmıs 190* fırında alt üst kızarana kadar pişirin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder