4 Aralık 2015 Cuma

Süt Reçeli





Süt reçeli ilk yaptıgımda karamelimsi tadı,daha yumusak lezzeti beni benden almıstı.Birde cevizle bir araya gelince kavonozun dibine vurmanız an meselesidir.Köyden gelen sütle recel yapma fikri sürekli aklımdaydı ama yapımı biraz uzun sürdügü icin evde oldugum zamanı bekledim.Süt reçelini yapıncada ilk olarak cheesecake yapımında kullandım.Sizde ister kahvaltıda ekmek üstü,isterseniz karamelin girdigi her yerde kullanabilirsiniz.Fındık,cevizde mükemmel uyum saglayanlar arasında.

Ben receli köyden gelen cig sütle yaptım.Pastörize sütle yapanlarıda duymustum.1 saat aralıklı karıstırarak,1 saatte daha sık aralıklarla karıstırarak pişirdim.Hızlı karıstırınca karbonatında etkisiyle kabarıp tasma olayı olabilir.Gittikce karamel rengi almaya baslayan sütü,istediginiz kıvamdan biraz daha cıvık haldeyken ocaktan alın.Sogudukca dahada koyulasacak.İsterseniz koyu kıvamda pişirip,dolapta saklayıp,istediginizde az sütle veya kremayla açarakta kullanabilirsiniz.

2.5 kilo sütten yaklasık 1 litre kavanoz + 1 bardak dolusu akıskan süt receli elde ettim.

Malzemeler:


2.5 kilo süt
3 su b toz seker
1 paket karbonat

Süt ve sekeri kalın tabanlı tencereye koyun.Seker eriyince karbonatı bosaltın.1 saat aralıklı olarak orta ateste karıstırın.Rengi amberleşmeye baslayacak.1 saatte daha sık aralıklarla karıstırarak istediginiz kıvamdan biraz daha cıvık haldeyken ocaktan alın.Kendi sogudukca koyulasacaktır.Sogumaya bırakın.Agzını kapatıp dolapta saklayabilirsiniz.


(Yapan kişilerden aldıgım dönüşle ve kendi yaptıgım gözlemler sonucu sekeri basta ekledigimizde daha erken karamelize oluyor ve reçelin rengi koyulastıkca kıvamının gec koyulasması gibi bir durum ortaya cıkıyor.Sütü ilk önce bir tasım kaynatıp daha sonra sekeri,seker eriyincede karbonatı ilave etmek daha iyi hale getirir düsüncesindeyim.Denemeler devam ettikce gözlemlerimi buraya  yazacagım.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder