6 Mayıs 2015 Çarşamba

Elmalı Tarçınlı Muffin


Daha öncede bahsetmişimdir belki; elma ve tarcının mükemmel uyumu.Her zaman sevdiğim ikilidir.Birde muffine bu lezzetle dokununca dısı kıtır,içi yumusacık,nemli bir doku elde ettim.Muffini pratik olması yönünden tercih ediyorum genelde.Bu yüzden keke pek sıra gelmiyor.Kahvaltıda yada 5 cayında/kahvesinde harika gidecektir.Elma ve tarcını sizde seviyorsanız kesinlikle yapın derim.Yada evde kenarda kalmıs elmaları degerlendirmek icinde güzel bir tercih olabilir.



Orjinal tarifte sour cream diye gecen malzeme yerine ben süzdürdügüm yogurt ve süt karısımını kullandım.İkisinin toplamda 1 cup olması gerekiyor.Elinizdeki malzemeye göre 1/2 - 1/2 oranını değiştirebilirsiniz.Ve cok az nişasta kattım ki daha hafif bir doku elde ediyim.Üstüne esmer seker ve tarcın serpiştirdim buda kıtırlıgı saglamak içindi.Muffinin sekeri bana biraz fazla geldi ama siz istediginiz gibi ayarlayın.Belki 3/4 cup daha iyi olcaktır.

Tarife gelirsek yine herseyin oda sıcaklıgında olması konusunu artık bildiginizi varsayıyorum.Malzemelerin uzun olduguna bakmayın kolayca yaparsınız.Gelelim tarife:

Malzemeler

2 yumurta
1 cup seker
5 yemek k tereyag(yumusamıs)
1/3 cup sıvıyag
1/2 cup süzme veya süzdürülmüs yogurt
1/2 cup süt
2 + 1/4 cup un
1 silme yemek k nişasta
2 cay k kabartma tozu
1/2 cay k karbonat
1/4 cay k tuz
2 cay k tarcın
1/2 cay k zencefil
2 elma (rendelenmiş)

Üzerine:
Esmer seker
Tarcın

Fırını 180 derecede ısıtmaya baslayın.
Un,nişasta,tuz,karbonat,kabartma tozu,tarcın,zencefili bir kaba koyup karıstırın.
Yogurt ve sütü birleştirip karıstırın.
Elmaların kabuklarını soyup rendeleyin.
Yumusamıs tereyagını ve sekeri kremamsı hale gelene kadar cırpın ve sıvıyagı ekleyin.
Yumurtaları tek tek ilave edin ve her birini iyice karıstırın.
Kuru karısımı ıslak karısıma ilave edin ve yogurt-süt karısımınıda ekleyin.
Un parcaları kaybolunca karıstırmayı bırakın.
Rendelediginiz elmaları unlayıp karısımda kaybolana kadar karıstırın.
Muffin kalıplarınıza bosalttıktan sonra üstüne esmer seker ve tarcın serpiştirin.
Önceden ısıtılmıs fırında 20-25 dakika pisirin,kürdan testiyle piştigini anlayınca sogumaya alın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder