21 Mayıs 2015 Perşembe

Kolay Sandviç Ekmeği


Okulun son demlerinde,proje,sunumlardı derken mutfaga mümkün oldugunca girsemde bloga tarif eklemek pek mümkün olmuyor.Aslında eski tarifleri yada arsivde beklettiklerimi yayınlamak istiyorum ama tekrar düzenlemem gerektigi icin nedense bi isteksizlik geliyor.Hep yeniyi daha cok seviyorum.Buda bazı aldıgım ugrastırıcı söylemlerine tepki olarak dogsun ve kolay sandvic ekmegi olarak burada yer alsın.Kolaydan kasıt yogurması,sekil vermesi,mayalanması,pişmesi toplamda 1 saat,hadi bilemedin 1 saat 15 dakika sürdügü için diyorum.Cogu tarifin sadece 1 saatte mayalandıgını yada pişmesinin 30-45 dakika sürdügünü düsünürsek sizcede kolay degil mi? Eger kolay degil,zorlandım diyen birisi olursa söz! bu baslıgı sadece sandvic ekmegi olarak degiştirecegim :)




Aslında bu tarifi daha önce baska teknikle ve mayalama işlemiyle yapmıstım.Onuda cok begenmiştim.Ama gece saat 11e gelirken ki ertesi gün yolculuk olacagı icin erkende yatmak isterken pratik birseyler cıkarmam gerekiyordu.O saatte oturup arastırma yapacak halimde yoktu tabi.Ama nedense icimde bunu yapmalısın diye bir istek.Tabi bir cesaret tekniği değiştirip,hatta her zamanki oda sıcaklıgı kuralınıda cigneyerek,yogurup sekil verip sadece tepside mayalanmasını bekleyerek istedigim gibi bi ekmekte ortaya cıkmıs oldu.Nedense pogacadan cok sandvic,ici dolu seyleri daha cok seviyorum.Pogaca cogu zaman yavan gelmiştir.Bi kısmı bos,bir kısmı dolu.Zaten bos pogacayada gıcıgımdır.Kasarlıda sevmem.Varla yok arasında birsey.Tutupta ilerde pogaca tarifide verebilirim.Bana bakmayın.Ama pogaca tarifi verirsem muhakkak cok begenmişimdir.Buda ön bilgi olsun.


Yolculuga gidiyomussun bu sandvicte ne alaka diyebilirsiniz.Ben olsam bende derdim.Yaklasık 10 senedir yollar bizim hayatımızın bir parcası oldu.Okul vs tarzı seylerden dolayı değil.Genelde saglık ve iş anlamında.Babamda seker hastası olunca annem tedbirli kadın.1 saatlik yolda olsa meyve,hamur işi,abur cubur seyler koyar bir posete.Ben cogu zaman ne gerek desemde sanırım git gide bu alıskanlıga bende kapılcam :) Ablamla günü birlik yolculuk icin arabada kahvaltı niyetine yeriz diye sandvic ekmegi hazırladım.Dagılmadan arası kesilen,dısı kabuklu,içi yumusak sandvic ekmeği elde ettim.Bazen cahil cesareti güzel seylere yol acabiliyormus demekki.Bu sandvicin püflerine gelirsek dicemde kolay demiştik dimi püfle işimiz yok :)

Yalnız sunu demeden gecemeyecegim.Ben önceki tarifte su-süt karısımı kullanmıstım.Yani tarifte gecen 1 cup su yerine su-süt karısımı kullanabilirsiniz.Süt tozu kullanmak istemeyenlerde buna uyabilirler.

Yumurtayı dolaptan aldıgım gibi kullandım.Yinede oda sıcaklıgında yaparsanız daha güzel sonuc vereceginden eminim.Zamanınız varken yapcak olursanız tabi.

Un yapısı markadan markaya degişebilecegi icin elinize yapısmayacak,yumusak hamur elde edene kadar un ilavesi yapın.

Birde ben üstüne zeytinyagı sürdüm.Siz isterseniz yumurta sürebilirsiniz.Ben bu sekilde daha cok seviyorum.Hashas sonradan aklıma geldiği icin tutmasada serpiştirmistim.Piştikten sonrada cogu döküldü zaten.Siz yüzüne zeytinyag yada yumurta sürünce kurumadan,hemen serpiştirin.

Bu ölçüyle 9-10 tane avuc ici kadar ekmek elde edebilirsiniz.


Malzemeler:

1 su bardagı eli yakmayacak sıcak su (veya su-süt karısımı)
2 yemek k kuru maya
1 yemek k seker
1 cay k tuz
1 yumurta
3/4 cay bar zeytinyag
4 - 4.5 su b un
2 yemek k süt tozu

El yakmayacak sıcak su veya su-süt karısımını kaba alın.Mayayı ve sekeri serpiştirin hafifce karıstırın.5 dakika hafifce köpürmesini bekleyin.

Ardından tuz,yumurta,zeytinyag,süt tozu ve unun sadece 4 bardagını ekleyin ve yogurun.Hamurun yapıskanlıgına göre sonradan un ilavesini yapın.

Hamur istedigimiz yumusaklıga ulasınca tezgaha alıp esit 9 -10 parcaya veya istediginiz büyüklüge göre hamuru ayırın.

Elinizi hafifce unlayıp her parcayı ince uzun cubuk yapar gibi inceltin ve kördügüm atın.Ucları cok önemli degil ortası kördügüm gibi duruyorsa sıkıntı olmaz.Fırın kagıdı serdiginiz tepsiye aralıklı olarak dizin.

Üstüne zeytinyag yada yumurta-su karısımını sürün.Susam/hashas serpiştirip strec filmle tepsinin üstünü hafifce örtüp tepsi mayasına bırakın.Eger mayalandıktan sonra üstüne zeytinyag sürmeye kalkısırsanız mayasını söndürebilirsiniz.Buna dikkat edin lütfen.

Strec filmle örtüp tepsi mayasına bırakıyoruz.Benimkilerin 2 katına cıkması 30 dakika sürdü.Sizde kendi vaktinize göre 30-45 dakika arası mayalandırın.2 katına cıkmasa bile daha fırındada kabaracagı icin sorun etmeyin.

Hamur iki katına cıktıgında fırını 200 derecede ısıtmaya baslayın.Strec filmi dikkatlice üstünden alıp fırına verin.Yaklasık 15 dakika üstleri ve altı kızarana kadar pişirin.

Sogumaya alın ve soguyunca arasını kesip istediginiz malzemeleri doldurup afiyetle yiyin :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder