15 Haziran 2015 Pazartesi

Challah Ekmeği









Yine harika bir ekmekle karsınızdayım.Uzun zamandır ekmek girisiminde bulunmuyordum.Ama sürekli gördügüm bu challah ekmeginide kafamın bir kösesine yazmıstım.Sınavlar,projelerden fırsat buldugum yani bir okul dönemini daha kapattıgım tatilin ilk pazarında kahvaltı icin yapmaya karar verdim.Tarifi kimden yapacagım belliydi.Çünkü instagramdaki tatlı arkadasım @sincapfırın,Halyna bu ekmeği yapınca onun resimleriyle büyülenirdim.Onunda tarifini uyguladıgı kişi 16 yasında Ben adlı genc biriymiş.Örgü videosu ve acıklamalarından dolayı tarifi Ben'in sitesinden yaptım.Ama size türkce halini yazacagım.İsterseniz sekillendirmesi icin onun sitesine basvurabilirsiniz.Yada linkini verecegim videodanda ilerleyebilirsiniz.

Bu ekmek kabarıp kocaman bir hal alıp,örgüler parıldamaya başlayınca evettt! benim büyülendigim sey bu olsa gerek dedim.Soguduktan sonra kestigimde ise tel tel,yumusacık olmus,tadı hafif tatlı bu ekmek kesinlikle sizinde yapmanız gereken bir ekmek haline dönüştü.Paskalyaya benziyor ama icindeki bal sayesinde ayrısıyorlar.Challah 'hallah'  diye okunuyor.Bazı yerlerde Hallah ekmegi olarakta geciyor.





Ekmekte dikkat edilecek seyler neler diye bakacak olursak her zaman ki gibi malzemelerin oda sıcaklıgında olması.

Onun dısında ben su ile yaptım ama sütle yapılınca daha kekimsi birsey ortaya cıktıgı söyleniyor.Sizde isteginize göre su yada sütle yapabilirsiniz.

Eger 6'lı sekilde örgü yapmak karısık gelirse diger sekillendirme olarak normal 3lü örgü yapabilirsiniz yada 1 büyük,1 kücük 3lü örgü yapıp büyügün üstüne kücügü üst üste yerleştirebilirsiniz.Bu sekilde yapanlarda olmus.Yine youtubeda farklı 4lü,5li,9'luya kadar giden örgü sekilleri var.Sizin el beceriniz ve isteginize kalmıs.

https://www.youtube.com/watch?v=6zqEzXjXIbo


Örgüyü yaparken videolardada dikkatinizi ceker belki.Ortası daha kalın,ucu ince sekilde yuvarlanmıs hamurlarla örgü yapıyor.Size böyle yaparsanız güzel bir örgü elde edersiniz.Ama örgü yaparken acele etmeyin gerekirse videoyla birlikte devam edin.

Sitedeki ölcü 2 ekmek icin verilen ölcülerdi.Ben 1 ekmek yapıp ölcüyü yarıya indirmiştim.Size 1 ekmek ölcüsü verecegim bu yüzden.Zaten büyükce bir ekmek elde edeceksiniz.

2 ekmek icin 3 yumurta verilmiş.Ben 1 büyük,1 kücük yumurta kullandım.Ama siz 2 yumurtadan birini cırpıp yarısını kullanabilirsiniz böylece 1.5 yumurta elde etmiş olursunuz.

Malzemeler:

1 büyük + 1 kücük yumurta veya 1.5 yumurta
1 cuptan 1 parmak eksik ılık su veya süt
1/8 cup sıvıyag
1/8 cup bal
1 paket kuru maya
1 cay k tuz
4 cup un
 Üstü için:1 yumurta sarısı.1 yemek k su


Su veya sütü bir kaba alın.Maya,tuz,bal,yag,yumurtayı katın.Karıstırıp 5 dakika bekleyin.Üstüne unu ilave edin.Yumusak bir hamur elde edip kıvama gelince temiz bir yüzey üzerinde 10 dakika kadar yogurun.Hafif tabanı yaglanmıs bir kaba koyup,üstünü örterek yaklasık 1 saat yada 2 katına cıkana kadar oda sıcaklıgında bekletin.

Mayalanan hamuru 6 esit parcaya yada örgü seklinin gerektirdigi sayıda parcalar elde edin.Ucları ince,ortası kalın sekilde yuvarlayın ve örgünüzü yapın.30 dakika kadar tezgahın üstünde mayalanmaya bırakın.


Ördügünüz hamurun üstüne suyla acılmıs yumurta sarısını bolca her tarafına sürün.Cok bastırmayın ki havası sönüp,mayası bozulmasın.Önceden ısıtılmıs 180 dercelik fırına verin.Üstü altın rengi alıp,parlamaya baslayana kadar yaklasık 40-50 dakika kadar pişirin.Sogumaya alın.Sonrasında ince sekilde dilimleyip ekmegin kokusunun ve tadının keyfine varın.


2 yorum: