23 Haziran 2015 Salı

Ev Yapımı Pappardelle Makarna ve İtalya Gezisi Anıları



Yaklasık 1.5 sene önceydi.Milano tasarım fuarı için İtalya'ya gittiğimiz bir geziydi.Süre 5 gündü ve ilk gün yolculuktan dolayı sadece Duomo'yu tanıma amaclıydı.Zaten fuarı o 5 gün gezsen biter miydi bilemiyorum.O kadar büyük bir alan üzerine kurulmus.2 gün boyunca kilometrelerce yürüdük.Günün sonunda otele en yakın yerde Duomo'da yemeğimizi bi sekilde yiyip,uyumaya gidiyorduk.Aksamın o saatinde gezecek bi magaza bile zor bulunuyordu ki saat 8de cogu yerin kapandıgı acı bir gercekti.Sabahtan aksam fuar kapanana kadar fuarda olamamız gerektigi icin ne tarihi yer gezebildik nede baska bir sey yapabildik.3. gün Como gölüne gidince birazda olsa İtalyanın en güzel yerlerinden birini gördügümüz için mutluyduk.Eger gitmeyi düsünenler olurda bu yazıyı okurlarsa mutlaka Como'ya gitsin derim.Sanki bir cennetti.Her yer yemyeşil ve araba minimum seviyede.Sayısızca lüks,ihtisamlı ev ve dogada görebilecegniz maksimum sayıda ceşitle ve güzellikle bitki örtüsü.Hic bitmesin istiyorsunuz.4. gün ise fuarın diger ayagının oldugu yere gitmemiz gerektiği için yine yürüyerek geçen bir gündü. Ve 5. gün ise yolculuk vaktiydi.Yani altını üstüne getirip gezemedigim icin hala yarım kalmıs hissiyle tadı damagımda kalan bir İtalya gezisiydi.Giderken almak istedigim tek sey peynirler,makarnalardı.Ama sabah marketten alsam elime yük olacaklardı.Aksam ise marketler 8'de kapanınca otele dönüşte alamıyordum.Havaalanına gitmek icin servis bizi almadan bir sekilde gidip almam gerekliydi.Hos! Valizdeki yeri ne siz sorun ne ben söylüyüm.Son dakikalarda bide yerleştirmekle ugrasacaktım.Ama en yakındaki markete gidip cesit cesit peynir,taze makarnalar,zeytinyagına kadar aldım.Nası olsa yerleştirirdim.Olmadı birilerinin bavuluna sokustururdum :) Neyseki sag salim her seyi Kayseri'ye getirebildim.



(İtalya yemeklerine gelirsek agzıma layık ne pizza nede makarna yiyebildim.Yemek kültürü acısıdanda yoksun bir gezi oldu diyebilirim.Bu konuda cok pişmanım.İtalyanlarında cok az İngilizce bilmesinden dolayı biraz anlasılmazlıklar oldu.En begendim diyebilecegim lezzetler porçini mantarlı risotto ve Como'da tekneye binmeden önce yediğim elmalı strudel idi.)

Aldıgım taze makarnalardan biri olan pappardelle evde yapıp yedigim ilk makarnaydı.Hayatımda ilk defa taze makarna yiyordum ama kesinlikle kurutulmusa benzemiyordu.Daha ıslak,daha yumusak ve daha lezzetli.O günden beri bu makarna aklımdaydı ama nedense kendi makarnamı yapmayı düsünmemiştim.İlk feslegenleri diktigimde kendime söz vermiştim.İlk mahsullerle sosumuda makarnayıda kendim yapıcam diye.Her ne kadar ablam ravioli diye tuttursada kendime verdigim sözden gecemicektim.


Pappardelle İtalyan mutfagına ait olup,büyük,geniş ve düz yüzeyli bir makarna türüdür.İsmi İtalyanca 'pappare' den yani silip süpürmekten gelmekteymiş.İngilizce olarak bakarsakta  'yalayıp yutmak,cabuk yemek' anlamına geliyormus.Gercektende silip süpürülecek bir lezzet.İsmi cokta yerinde olmus.

Biraz arastırıp makarna hamurunda irmik unu olunca ve gezdigim marketlerde bulamayınca ileriki tarihe atmıstım makarna işini.Ama ne olduysa annemler mantı yaparken 1 beze hamur onlara fazla gelince oldu.Sonucta mantı hamuruda yumurtalı unluydu.Her defasında birazda taze makarna yapalım diye dalga geciyordum ama bu sefer gercekten yaptım.O bezeyi aldım makarna yapmak icin dolaba koydum.Feslegenlerde sos olmak icin beni bekliyor olunca dedim o gün bugündür, hadi Kübra makarna yapmaya.

Daha önce hamur acmıslıgım oldu ama genelinde bir orantısızlık söz konusuydu.Hic büyükce bir hamur acmamıstım o yüzden işi riske atmadan bunu annemden yapmasını istedim.Mantı hamurundan daha ince sekilde actırıp,oklava etrafında sarıp 2-3 santim olacak sekilde kestik ve ruloları unla birlikte havada sallayarak actık.Ve taze taze makarnamız hazır olmus oldu.Kurutulmus makarnadan cok daha kısa sürede yani 2-3 dakika haslanıp,nisastalı suyu ve sosla birleşmesi en fazla 5 dakikada makarnamız hazırdı.Annem ve ablamında cok begendiği bir lezzet oldu.Artık mantı yaparken 1 beze hamur makarna için ayrılacak :)

Sosumuza gelirsek; kavrulmus fıstık ve parmesanla bambaska birseye dönüsen harika bir lezzetti.İtalyadan aldıgım zeytinyagı bitmeden bu sosa birazda olsa orjinallik katmıs oldu.Burda İtalyadanda bahsettiğim için cokca uzatmak istemedim ve baska bir postta tarifi yayınlayacagım.

Kesinlikle taze makarna yemeden kendinizi makarna yemişten saymayın.Yiyince bir daha unutmanız imkansız diyebilecegim kadar güzel.Benden söylemesi.Stand mikseriniz ve yanınızda hamur acmayı bilen bir anneniz varsa kalkın ve biraz tarif arastırıp bu lezzeti yapın lütfen yada benim gibi mantı hamuru kacırın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder