17 Haziran 2015 Çarşamba

Ev Yapımı Yer Fıstıgı Ezmesi


Spor yapanların ve saglıklı yasayanların cokca tükettiği faydalı yag oranı ve proteini yüksek enerji verici olan yer fıstıgının kalbede iyi geldiği söyleniyor.Yağ bakımından kontrollü tüketmekte fayda varsada kavrulmus yemişlerin daha yaglı ve kalorili oldugunu unutmayın.O yüzden ben cig fıstıkla yaptım.Kabuklarını soymam gerekiyordu ama benim fıstıkların kabugu zor ayrıldıgı icin soymadım acıkcası.Kabuklu fıstık bulursanız onunlada yapabilirsiniz. Bu ezme kavrulmus fıstıkla daha güzel oluyor,yalan yok! Yinede sizin tercihinize kalmıs ama bana ciddi manada agır geliyor.O yüzden süt katarak o yogunlugu azaltıyorum.Bu sefer icine akcaagac surubuda katıp biraz daha sekerli olmasını sagladım.Tarcınıda ilk defa ekledim ama yulaflı kahvaltılarımla harika olacagına simdiden eminim :)



Ben toplamda 250 gr ciğ fıstık,süt karısımından 1 sarelle kavanozu ezme elde ettim.


Malzemeler:
250 gr fıstık (kavrulmus yada ciğ)
Yaklasık 1/2 cay bardagı süt
3 yemek k akcagac surubu/pekmez/bal
1 cay k tarcın

Fıstıgın kabuklarını soyun.Roboto dökün.Calıstırmaya baslayın.Robotu calıstırma işlemi biraz uzun sürcek.Fıstıgın icindeki yagın cıkması icin sabırlı olun.Birbirine yapısıp yagın cıktıgını hissettiginizde surubu,pekmezi yada balı dökün.Tekrar calıstırın.Tamamen karısınca tarcını,sütü azar azar dökmeye baslayın.İstediginiz kıvamı yakalayıncaya ve kremamsılasıncaya kadar süt ilave edin.Yarı akıskan bir hale gelince kavanoza doldurup afiyetle tüketebilirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder