24 Haziran 2015 Çarşamba

Pesto Sos



Bugün cok konustugumu hissettiğim için sadece biraz pesto sosundan bahsedip direk tarife gececegim.Malum İtalya gezisini yüzeyden bile olsa anlatmak beni yordu :)
 Okumak isterseniz buyrun sosunda anlam kazanacagı makarnayla birlikte kısaca İtalya anılarım
Ev Yapımı Pappardelle Makarna ve İtalya Gezisi Anıları

Ana maddesi feslegen olan pestonun kökeninin Hindistan oldugu söylenmektedir.İtalya'nın Liguria ve Fransa'nın Provence bölgelerinde feslegen yetişmeye baslayınca Cenova cevresindeki Ligurianlar feslegenleri alıp,biraz zeytinyağı ile rendelenmiş,ezilmiş sarımsak,çam fıstıgı,parmesan peyniri ve pecorino peyniri karışımıyla birlikte pesto sosunu adapte etmişlerdir.Ve her Liguria ailesinin kücük degişikliklerle kendine ait bir pesto tarifi bulunmaktadır.Fransada ise pistou olarak gecen pesto sosunda cam fıstıgının dahil olmadıgı feslegen,maydanoz,ezilmiş sarımsak ve istege baglı peynir bulunmaktadır.


Ben kavrulmus cam fıstıgının ve parmesanın bu sosun olmazsa olmazı olarak görerek gelenekselleşmiş tarifi uyguladım.


Malzemeler:
1 kücük dis sarımsak
1/2 tatlı kasıgı deniz tuzu
2 avuc feslegen
2 yemek k cam fıstıgı
1/4 + 2 yemek k zeytinyag
30 gr rendelenmiş parmesan peyniri
Renkli biberler yada karabiber

Öncelikle cam fıstıklarını rengi dönene kadar kavurun.Renkli biberleri degirmende cekin.Sarımsagı tuzla havanda dövüp cekilmiş biberle birlikte zeytinyagına ekleyin.Robota taze feslegenleri,kavrulmus cam fıstıkları,rendelenmiş parmesanı koyup,zeytinyag karısımını döküp kısa aralıklarla macunumsu bir hal alana kadar calıstırın.Kıvama gelince bir kaba alın.
Eger sosu hemen kullanmak istemezseniz agzı kapalı kavanozla dolapta saklayabilir yada daha sonra kullanmak icin buzluga atıp,servisten bir kac saat önce cıkarıp kullanıma hazır hale getirebilirsiniz.


3 yorum:

  1. pesto sosunu öyle seviyorum ki. her yurt dışına gidişte kavanoz kavanoz
    getiriyorum. deneyeceğim ben de tarifi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yagını ve aromasını kendinize göre ayarladıgınız pestonuzu bide kendiniz yapın.Hatta feslegenleri yetiştirirseniz onlarla konusmak ve pesto yapmayı beklemek daha güzel oluyor 😊

      Sil
  2. Bugün melengli limonlu tart tarifini yaptım. hala fırında. bakalım nasıl olacak. başarılı olursam blogumda da paylaşacağım. ilk önce bugün güzel olursa instgramda. ramazanda
    daha çok güzel paylaşımlarınızı bekliyorum. iyi ki sizi keşfettim :)

    YanıtlaSil