25 Ağustos 2015 Salı

Anjelik Erikli ve Şeftalili Crumble


Şuan bloga yazmadıgım tarif sayısını düsününce bu gece uyumamam gerekebilir.Birde hangisini koyacagımı düsünecek olursam ki bide benim bu tarz işlerdeki uyuzlugumu,ayrıntıcılıgımı bilseniz yazma daha iyi dersiniz.Ama ben ne yapıyorum? Sizlerin daha kolay ulasımı icin biraz vaktimden calarak bu tarifleri burayada ekliyorum.Yine bir üsengeclik var evet.İtiraf ediyorum.Ama madem İstanbul'danda döndüm.Tüm topladıgım enerjimle yazmaya devam edeyim.İstanbul tatilimi daha sonra aktarıp biraz tariflere hız vermek istiyorum.

Bu crumble eve dönüşümde yaptıgım pratik bir tatlı.Gitmeden önce galette yapmak icin aldıgım anjelik eriklerin yumusamıs halini dolapta görünce dayanamadım.Birde baktım yanında seftali var.Bunları birleştirip ne yapsam diye düsünürken galette fikrinden vazgecip,Naan Bakeshop'ta yemiş oldugum crumble'ın üstüne birde ben yapayım fikrine döndüm.Orda yemiş oldugum berry crumble adlı tatlı muhtemelen önceden pişirilmiş,siparişle birlikte mikrodalgada ısıtılmıs ve hoopp benim önüme konmustu.Bu yüzden üstündeki kıtırlar hafiften yumusamıstı.Kabın icerisindeki kırıntı ve meyve oranıda dengesiz olup,tatlı bana sekerli gelince istedigimi bulamadım.Ne yalan söyleyeyim.


Biraz kırıntı arastırması yaparken oda sıcaklıgındaki tarifle degilde soguk tereyagının daha güzel olacagını düsünerek Cafe Fernando'nun crumblelar için uyguladıgı tarifin yarısını uyguladım.Seker miktarına biraz oynama yaptım ki eriklerin hafif ekşiliğide vurgulansın.Eger siz seker seviyorsanız arttırabilirsiniz.Biz ailecek seker miktarını orantılı bulduk.

Meyveleri biraz olgunlaşmıs kullanırsanız sulanmasıda o kadar güzel olacaktır.Eger sert meyve kullanırsanız pişerken suyunu cekip tabana yapısma riski var.

Onun dısında yogunluktan tatlı yapmaya fırsat bulamıyorsanız yapım ve pişirme asamalarını ayırarak pratiklestirebilirsiniz.Yani 1.gün yapıp hazır halde dolapta bekletip ertesi gün yada daha sonraki gün pişirme islemini gercekleştirebilirsiniz.Bu sayede daha az yorulmus hemde rengiyle ve fırında piştigi an ki kokusuyla sizi büyüleyecek bir tatlıya sahip olacaksınız.


Gelelim tarife;

Anjelik Erikli ve Şeftalili Crumble

Kırıntı için:
90 gr un
40 gr toz seker (yada vanilya sekeri)
20 gr esmer seker (yada toz seker)
60 gr tereyag (soguk,küp küp dogranmıs)
1/4 cay k tuz

Un,tuz,şekeri bir kapta karıstırın.Soguk ve küp küp dogranmıs tereyagını ilave edin ve parmak uclarınızla un karısımını tereyagına yedirin.Bezelye tanesi büyüklügünde kırıntılar elde edince işlem tamamdır.Yalnız dikkat edeceginiz nokta tereyagını eritmemek.Bu yüzden mümkün oldugunca soguk olsun.Hamuru tamamlayınca dolaba koyun ve meyveli karısımı hazırlayın.

Fırını 180 derecede ısıtın.4 adet fırın kabını cıkarın.

Meyveli harç için:
1 seftali
4 anjelik erik
1 yemek k toz seker
1/2 limon suyu
Tarcın

Seftalileri dilimleyip,küp küp parcalar elde edin.Aynı sekilde 2 eriktede aynı işlemi uygulayın.Ve bir kaba alın.Diger 2 eriği rendeleyip suyunu ve püreyide meyvelere katın.Seker,limon suyu,istedigniz miktarda tarcın ilave edip karıstırın.Fırın kaplarına meyve harcını koyup,biraz kırıntı ekleyin.Tekrar üstüne meyve ekleyin ve kabı doldurup en üste tamamen kaplayacak sekilde kırıntıyla kaplayın. Kapları fırına verip üstü kızarıp meyvelerin suyu fokurdayana kadar 35-40 dakika pişirin.10 dakika ilk sıcagı cıktıktan sonra 1 top vanilyalı dondurma ve fıstık fozlarıyla servis edin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder