9 Ağustos 2015 Pazar

Portakallı Krep Süzet


Günlerden pazar.Her zaman işlerini erkenden bitirip,pazar aksamı kendine vakit ayırıp biraz huzur bulanlara imrenirdim.Okul zamanı bu muhtemelen hic bir zaman gercek olamayacak birsey benim için.Ama bugün bu aksamı gercekten güzellikler icinde gecirmek istedim.Baktım balkonda hafifce rüzgarda esiyo.Ooo kapıp geldim bilgisayarımı size tarif yazmak için.Tabi birde sol yanımda İstanbul'a gittiğimde gezeceğim yerlerin listesi; sağımda ise karamel aromalı filtre kahvem ve dün yapmıs oldugum cikolatalı nefis bir kek.Birazda mikrodalgada ısttım ki fırından yeni cıkmıs kadar icindeki cikolata ıslattı keki.Ayrıca evet İstanbul'a gidiyorum.Bu sefer ciddili.Gidiyorummmm.Bu sefer ki daha bir heyecanlı olacak bundan eminim.Eger sevdiğiniz yada mutlaka git dediginiz yerler varsa yorumlara yazıverin.Gerçi simdiden cıkardıgım listeyle 6 gün nası sıgacak bilmiyorum.Galiba biraz 5 kilo almam gerekecek.Simdi hic umrumda degil tabi.Gidiyorum diyorum yahu.Kilo kim?


Şimdi sizlere Fransız tatlısı tarifi vericem.Daha önceki tarifimde krepten olusuyordu evet ama bunu yapmak icin sabırsızlandım.Neden? Çünkü portakal icerikliydi.Bilen bilir ki portakal aromasına bayılırım.Mevsimi degil ama simdiki portakallarlada güzel oluyor,hem bol su cıkıyor ince kabuklu alırsanız.Asıl ismi Crepes Suzette.İçerigi ise incecik kreplerin karamelli bir surupla ıslatılması.Ben kahverengi tereyaglı krep tercih edip,karamelli surubu ise portakallı yaptım.Geneldede portakalla yapılıyor.Farklı cesidini cok az gördüm.Sizde en iyisi portakalla yapın.Bana kalırsa gec kahvaltıda yada gün icinde 1 top vanilyalı dondurmayla kendinizi sımartmak isterseniz cok güzel oluyor.

Ben yarım ölcü yapıp 3 tane krep cıkardım ama döktügünüz hamur miktarına göre 1 ölcüden 6-8 elde etmeniz mümkün.

Biraz surubu fazla kaynattıgım icin kendini normalden fazla cekti ama siz cok kaynatmazsanız üstüne yetecek daha fazla ıslatacak surup elde edeceksiniz.

Krep hamurunun dinlenmesi önemli.Birde kıvamını koyultmaya calısmayın.İncecik,cıvık bir sey olacak.Bu sayede tavada rahatlıkla döndürüp incecik krepler elde ediyorsunuz.

Ayrıca kahverengi tereyagının kokusunu,kattıgı lezzeti sevdiğim için tercih ettim.Asıl tarifinde sadece eriterek kullanıyordu.Sizde bu sekilde yapabilirsiniz,illa kahverengileştirmenize gerek yok.

İlk olarak krep hamurunu hazırlarsanız surubu hazırlarken yarım saat daha kolay geçer.

Mutfakta gramajlı ölcüler önemli oldugu icin genelde böyle tarif vermek zorunda kalıyorum ama isterseniz Cafe Fernando'nun sitesinden mutfak ölcülerine bakarak gramları hesaplayabilirsiniz.

Ama size tavsiyem mutfak tartısı edinmeniz.Ben en son ilkel olan bozulunca Arnicanın ölcüm kasesi olan dijital tartıyı aldım.Tartıdan cok kase cok işime yaradı.Özellikle un yada kuru malzemeleri elerken tartının üstünde gramajları ölcerek rahatca kullandım.Yada benmari usulunde metal oldugu icin caydanlık üstü icin cok iyi oldu.

Bu kadar reklam yeter.Şimdi gelelim tarife.


Krep Süzet (6-8 tane için) 

Kahverengi Tereyağlı Krep icin: 

120 gr un 
250 ml süt 
30 gr tereyag 
2 yumurta

 İlk olarak tereyagını eritin.Eridikten sonra yakmadan rengi kahverengileşinceye kadar ocakta tutun.Ocaktan alıp,sogumaya bırakın. Yumurta ve sütü birlikte cırpın.Elediginiz unu ve tuzu ilave edin,hafif sogumus tereyagını katıp hızlıca karıstırın.Homojenleşince 30 dk buzdolabında dinlenmeye bırakın. 



Karamelli Portakallı Surup: 

2 portakal 
150 ml portakal suyu 
30 gr seker 
50 gr tereyag 
Portakal kabugu rendesi 

Portakalların kabugunu rendeleyip,soyun ve dilimleri birbirinden ayırın.Sekeri tavaya alın ve kısık ateste karıstırmadan karamelleştirin.Portakal suyunu ilave edin.İlave ederken sıcrama yapabilir dikkat edin.Kaynayana kadar pişirin ve dilimleri icine atın.Sosun kadifeleşmesi icin 50 gr tereyagını ilave edip eritin. 


Sos hazır olunca hafif yagladıgınız ve ısıttıgınız tavada krepleri pişirin.Kıvamı cok cıvık olacak.1 kepçe döktügünüz zaman tavanın kulpundan tutarak yaymaya calısın.Kolayca sekil alacaktır zaten.Pişirdiginiz incecik krepleri sos pişirdiginiz tavaya koyup ıslatın ve 4e katlayın.Servis tabagına sırasıyla aldıgınız kreplerin arasına yada üstüne portakal dilimlerini ve portakal kabugu rendesini serpiştirin.Eger sos kaldıysa kreplerin üstüne dökün.Dilerseniz cırpılmamıs krema,dilersenizde dondurmayla yiyebilirsiniz.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder