23 Eylül 2015 Çarşamba

Tiramisu



Tiramisuyu bilmeyen yoktur diye tahmin ediyorum.Sizinde evde kendinizce uyguladıgınız tarifiniz vardır.Türkiye'de  bircok insan labneli bir kremayla yapılan türünü biliyor.Bazen diyorum iyi ki olmus o labne.Sayesinde bircok tatlının cakmasını olusturabilecek tarifler cıkıyor.Şimdi ben size bunun orjinal halini önünüze getirip aslı nası oluyormus bunu sunucam izninizle.Ama tabi orjinalinde likör kullanılıyor ben bu bakımdan eksik bir tarif cıkardım.Gerceğini merak edenler zaten yapmıstır yani en azından mascarpone peyniri kullanarak ulasmıstır diye tahmin ediyorum.Çünkü geleneksel ve orjinal olan bu tarif degişmeyen haliyle her yerde karsınıza cıkıyor.Sadece bazılarında cırpılmıs kremada ekleniyor.Buda yine sizin tercihinize kalmıs birsey.

Tiramisunun icerigindekilerden bahsedecek olursam;

Mascarpone peyniri İtalyan peyniri olup,süt kremasının kestirilmesi sonucu olusan yumusak tadımlı bir peynirdir.Labneyle karsılastırırsam;labne daha peynirimsi ve baskın bir tada sahip.Bu yüzden yediginiz tiramisunun orjinal olup olmadıgını burdan anlamanız mümkün.
Genelde marketlerde 500 gr 30-40 tl arasında bulabileceginiz bir peynir.Bu yönden kullanımı az bir peynir olsa gerek ama elinizde evde yapma imkanınızın oldugunuda burdan bildirmek isterim.Bu tariflere ise Pastry Affair ve DokuzuncuBulut sitelerinden ulasabilirsiniz.

Yumurta sarısı ve beyazı tiramisuya katılıp yumusak,hafif bir krema yakalanıyor.Ben dinlendirdikten sonra kabın kenarında olusan köpükleri izlemeyi cok sevdim.Çiğ olmasına yada kokusuna gelirsek kesinlikle böyle bir sorun yasayacagınızı sanmıyorum.Ben merengten dolayı zaten çig yumurta beyazına alıstıgım icin,sarısınında kokusu olmayınca hic sıkıntı etmedim.İcerisine cig yumurta oldugunu bilmeyen ailem ise en ufacık bir belirti söyleminde bulunmadılar.Zaten her gün cig yumurta yiyor degilsiniz bunuda büyüklerimizin deyimiyle sifa niyetine yiyiverin canım :)

Kedi dillerini kendim yapmak istemiştim ama onu baska zamana bıraktım.Birazda  tiramisuyu zorlastırmadan pratik sekilde sizlere sunmak istedim.Daha sonra baska bir tarifte uygulamıs olup,tarifini vermeyi düsünüyorum.

Kahve olarakta dilerseniz espresso ile dilerseniz neskafe ile ıslatma sıvısı olusturabilirsiniz.

Ben resimde gördügünüz kücük boy kare cam kaba dilimli olarak servis etmek icin tiramisu yaptım.Hemde artan krema ile 2 tane cam kaba tek kişilik sekilde servis icin yaptım.Bu tarifle yaklasık 6 kişilik dilim servis veya 10 tek kişilik servis tiramisu elde edebilirsiniz.Sizin tercihinize kalmıs bir durum.Duruma göre kedi dili sayısını arttırın yada kremayı azaltarak dengeli bir tiramisu yapabilirsiniz.


Malzemeler:


3 yumurta
350 gr mascarpone peyniri
½ bardak vanilya şekeri yada toz seker
15-2o adet kedidili büsküvi
1 büyük bardak soguk neskafe yada espresso

Yumurta sarısını ve beyazını birbirinden ayırın.Sarıları bir kapta sekerle birlikte tel cırpıcıyla rengi acılana kadar cırpın.Bir yandanda yumurta beyazını mikser ile köpükleştikten sonra kar halini alana kadar cırpın.Ters cevirdiginizde akmayacak kıvamı elde edin.Yumurta sarılı karısıma mascarpone peynirini ilave edip spatula ile birbirine yedirin.Yumurta beyazınıda katıp yavasca karıstırıp homojenleşince karıstırmayı bırakın.Biraz akıskan bir kıvamı olacak.Telas etmeyin,dinlendikten sonra harika bir yapıya sahip oluyor.

Tiramisuyu borcama yapacaksanız kahve ile ıslattıgınız kedidillerini yan yana dizin ve üstüne bir kat krema dökün.Ardından işlemi tekrarlayarak yeniden kahve ile ıslattıgınız kedidillerini aynı hizada dizip üstüne kremayı dökün.Yaklasık 8-10 saat dinlendirin.Dinlendirdikten sonra üstüne kakao serpip dilimleyerek servis yapabilirsiniz.

Eger tek kişilik cam kuplara yapacaksanız kedilini kupun boyuna göre kırıp ıslatın ve aynı sekilde kedidili,krema,kedidili,krema olacak sekilde dizin.4-6 saat dinlendirdikten sonra  kakao serpin ve bu güzelliğin servisini yaparak hep birlikte afiyetle yiyin.

(Alttaki resim dinlenmemiş haliyle servis yaptıgım icin dagınık görüntüye sahip.Dinlendikten sonra kolayca dilim olarak servis yapabilirsiniz.)





1 yorum:

  1. Merhaba ,hayranlıkla izliyorum sizi ellerinize sağlık lutfen sizde bana buyrun izlemeye aldım.

    YanıtlaSil