20 Ekim 2015 Salı

Hindistan Cevizli Misket Limonlu / Lime Curd Tart




Sadece biraz yorgunluk ve bas agrısını unutturması için yazdığım bir yazı olacak.Aslında bu tarife böyle kötü enerjili degilde daha neşeli yazmak isterdim ama gerçekten günlerin nasıl geçtiğini anlamıyorum.Sanki günüm cumadan carsambaya baglanıyor.7 gün degilmişte 4 günmüş gibi işliyor bana hayat.O 4 günde saatleri saymak imkansızlasıyor.Sizleride Güzin abla ilan ediyorum kac tariftir ama depresif icerikli olmayan yazılar olacak.İnanıyorum! (İnanmamazsa ağlayacak cünkü)

Bu tartı kendime ayırdıgım pazar gününde iki arada bir derede yapıverdim.Zaten tart tabanı ve curd hazırla,sonra ne zaman istersen pişir,ye.Git gide tart konusundaki tabularımı yıkıp,yapmak icin geniş zamanları beklemiyorum.Aslında diger yaptığım bir kısım pastadan cok daha kolay yapılıyor,bunu anladım.

Misket limonu ve hindistancevizi gözünüzü korkutmasın.Ben markette bulunca sevindiriklikten cılgına döndügüm ama uzun zamandır dolapta duran misket limonlarımla yaptım.Lime yoksa limon kullanın tabi ki.Hindistan cevizi dilimledim diye sizde dilimleyecek degilsiniz.Başka sekilllerde veya toz,kuru olan sürekli kullandıgımız hindistancevizi ile süsleyin.Hele mereng konusuna gelince insan ne gerek şimdi deme ihtiyacı hissediyor belkide ama ben süslemesinide pişirip yemesinide seviyorum bu yüzden yapması,yumurta beyazıyla sekeri biraz cırpması zor gelmiyor.Siz isterseniz krem şanti cırpın.Alternatif bol süslemede biliyorsunuz ki.



 'Merengi nası yaktın?' 'Pürmüzü nerden aldın?' sorularına cevaben kullandıgım pratik şeyi sizlere acıklayayım.Eski usül,basmalı,uzun mutfak cakmaklarından temin ediyorsunuz.Orta seviyede olan ateşiyle kendinizi,elinizi yada etrafta yanabilecek herhangi birseyi yakmamaya dikkat ederek hafif kahverengileşinceye yani şeker karamelize olunccaya kadar merenglerin üstüne tutup ve çekiyorsunuz.Bu kadar yeterli.Ama uzunca tutarsanız merengide yakabilirsiniz.Dikkatli olmak gerek.

Birde curd meselesine gelince kıvamı ve yumusaklıgıyla daha önce yaptıklarımın üstünü çizmeye razıyım.İçince nişasta olmadan pişirdikçe koyulasan ve soguyunca dahada kıvam alan bir yapısı oluyor.Ben fırında pişen bir limonlu tart yerine tartı curd ile doldurmayı tercih ediyorum.Hem bu curdu başka keklerde yada kurabiyelerde kullanabilirsiniz.Ben direk kasık kasık yemeyi tercih ediyorum orası ayrı bir mesele tabi.Ama ilerde kurabiyeli bir tarif daha vermeyi düsünüyorum.Limonlu tatlıları seviyorsanız takipte kalın :)

Tart hamurunda dikkat etmeniz gereken noktaları yine sıralarsam;

  • Soguk olarak yazdığım malzemeleri gercekten sogutmaya dikkat etmeniz,
  • Hamur toparlanınca daha fazla yogurmamanız,
  • Dinlenme süresini en az 30 dakika yapmanız,
  • Kalıba yerleştirirken elinizde cok oynayıp yumusatmamanız,
  • Yumusadıgını hissettiginizde hafif sertliğe ulasana kadar bekletmeniz olacaktır.





Verdigim ölçülerle 1 tane 24 cmlik yada 6 tane 8 cmlik tart elde edebilirsiniz.

Tart hamuru tarifi ve süsleme pickyin 'den adapte edilmiştir.

Pate Sucree:


200 gr un (1+ 1/3 cup un )
60 gr pudra şekeri
120 gr soğuk tereyağ (küp küp dogranmıs,15-20 dk buzlukta sogutulmus)
1 yemek k buz gibi su
1 yumurta sarısı
Tuz (bir tutam)
Hindistan Cevizi

Un,pudra şekeri,tuzu bir kapta harmanlayın.Küp olan ve buzlukta soguttugunuz tereyağını ekleyin,parmak uclarınızla kırıntılı görünüme ulasıncaya kadar birbirine yedirin.Soguk suyu ve yumurtayı ilave edin.Cıvıklasan hamuru sadece toparlanıncaya kadar yogurun.Çok fazla yogurmanız olumsuz sonuc verecektir.Toparlanan yani avcunuzda sıktıgınızda tutan bir hamur elde edeceksiniz,kurabiye hamuru gibi yumusak bir hamur olmayacak yani.Birbirini tutmuyorsa cok çok az su ilave edip,biraz daha yogurun.Strec filme sarıp sarmalayın ve en az 30 dk buzdolabında bekletin.

 Eğer elimle yapmam diyorsanız mutfak robotu kullanabilirsiniz.Ama kısa aralıklarla çalıştırmanız bu yöntem için önemlidir. Uzunca calıstırırsanız tereyagını eritip hamuru cıvıklastırabilirsiniz.Bu da yumusak,kurabiye hamuru gibi bir kıvama sebep olur.Pişince kıtır olmayan,sert bir taban elde edersiniz.

Hamur dolapta dinlenirken Lime Curd yapınız.

Lime Curd tarifi pastryaffair 'dan adapte edilmiştir.

Lime Curd:


3/4 cup seker
2 lime kabugu
2 büyük yumurta + 1 yumurta sarısı
1/2 cup lime suyu
4 yemek k tereyag (küp küp)

Tencerede seker ve lime kabuklarını parmaklarınızla hem karıstırın hem de birbirine yedirin.Yumurta ve lime suyunu ayrı kapta cırpıp sekerin üstüne ekleyin.Orta seviye atese tencereyi oturtun.

 10-15 dakika arada karıstırarak kıvam alana kadar pişirin.Kıvam almıyormus gibinize gelebilir ama kasıktan yada cırpıcıdaki sosun akıs süresine göre karar verebilirsiniz.Altını kapatın ve kalınlasan curda tereyagını ilave edip yine karıstırın.

Sogumaya almadan önce üstüne tamamen yapısacak sekilde strec filmle örtün.Bu sayede curd yüz tutmayacaktır.Bir kenarda sogumaya alın.


Tart Tabanlarının Pişirilmesi:


Dinlenen hamur biraz yumusayınca unladıgınız tezgahta açın.Eğer 24 cmlik kalıp kullanıyorsanız orta-ince arası olacak sekilde acın ve kalıba yerleştirin.Fazlalıklar varsa kesin yada az hamur gelen yerlere yama yapabilirsiniz.

Kücük tart kalıplarında yapacaksanız elinizi hafif unlayıp hamurdan kalıp sayısına göre parcalar koparın.Parcaları yine orta-ince olacak sekilde kalıba parmaklarınızla şekil vererek döşeyin.

Tart hamuruna catalla sık aralıklı delikler acın.Hamurun üstüne bol hindistan cevizi serpiştirin.Yaglı kagıdı üstüne koyup agırlık yapacak sekilde bakliyatla doldurun.(Ben daha önce kullandıgım nohutları yine kullandım)  Örnek için Çilekli Tart resimleri

Önceden ısıttgınız 180 derecelik fırına yerleştirin.Kenarları kızarmaya basladıgında fırından cıkarın ve yaglı kagıt ve bakliyatları kaldırın.Yeniden fırına verin.Her tarafı alın rengine dönene kadar pişirin.Pişince sogumaya alın.

Mereng için:


2 yumurta beyazı (tart ve curd tarifinden artanlarla)
1/2  bardak seker

Yumurta beyazlarını iyice köpük köpük olup sıvı kısım akmayana  kadar cırpın.Sekeri kasık kasık,aralıklı olarak ilave edin ve krema kıvamında parlak,sert tepecikler olusunca cırpmayı durdurun.Bu işlem yaklasık 7-8 dakika sürüyor.10 dakikadan sonra mereng bozulabilir,cok fazla cırpmak iyi değildir.

Soguyan tart tabanlarınıza soguyan lime curd'ınızdan doldurun ve dilediginiz sekilde merengten sıkın.Yukarda anlattıgım sekilde cakmakla merengleri yakınız.Mereng yapmadıysanız krem santi ile süsleyin.Yanına dilerseniz benim gibi hindistan cevizi dilimleyebilir,isterseniz baska meyvelerle süsleme yaparak lime kabuklarınıda üstüne serpiştirebilirsiniz. 4-5 saat dinlendikten sonra afiyetle yiyiniz.
                        

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder